Kävin tässä jokin aika sitten katsomassa, vieläkö kaupan lankahyllyistä löytyy ihanaa tummanruskeaa Nallea. Kyseisestä langasta olen haaveillut sellasta sliparia, jollaisen sain toissa jouluna äidiltäni. Lahjaversio on tehty ihanasta petrolin sinisestä Woolista.

Arvatkaas, mikä näiden Nalle-kerien alla nököttää?

1456908.jpg

Tuntuu aika hassulta ajatella, että tuo kyseinen kirja on ollut nyt niin viimeisintä huutoa neulontapiireissä -ja kirja on vanhempi kuin esimerkiksi minun oma äiti! :)

1456909.jpg

Haaviston kirjahan se. Koska sellainen löytyi kirjaston varastosta, niin pakkohan siihen oli päästä käsiksi. Alun perin olin ajatellut, jos olisin koittanut jäljentää joitain malleja itselleni. Nyt kuitenkin on käynyt ilmi, että myös muualla kuin Juju-kerhossa on tämä kyseinen kirja myynnissä näköispainoksena. Eikä hintakaan ole ollut niin kauhean paha, jos ajattelee kirjaa joskus käyttävänsä. Helpompi kirjasta on malleja katsoa kuin joiltain irtopapereilta.

Minä en ole aiemmin kovinkaan paljoa kirjoneuleita harrastanut, lukioikäisenä taisin tehdä parit kirjoneulelapaset lahjaksi mutta siinäpä se taitaakin sitten olla. Erinäisissä blogeissa olen nähnyt ihania lapasia, joiden mallit ovat juuri tuosta Haaviston kirjassa. Esim. SeijaP on tehnyt mm. ihanat Rovaniemen lapaset ja Anne on tehnyt vaikka mitä ihania kirjoneulelapasia, yhdet esimerkiksi ovat Jalasjärven lapaset.

Taitaa kirja siis mennä ostoslistalle ja -koriin melko pikaisella vauhdilla. :)