Yritin sunnuntai-iltana tehdä pienoista raporttia lauantaisesta tapahtumasta, mutta Vuodatuksen sivut nikottelivat sen verran, että kirjoitukseni hävisi jonnekin bittiavaruuteen tallennusvaiheessa. Jospa minulla tänään olisi parempi onni ja kärsivällisyyttä laatia uusi pienoinen raportti.

Eli, viime lauantaina olimme kaveripariskunnan häissä. Olin ostanut kyseistä tilaisuutta varten hihattoman juhlamekon, joka kaipasi kaverikseen jotain lämmikettä käsivarsille. Tätä varten tein Rose mohairista salomonin solmuilla huivin, jonka olenkin jo aiemmin esitellyt. Kyseisenä päivänä virkkaamani huivi sai siis tulikasteensa.

Mekon ja kampaajan edellispäivänä tekemän kampauksen näette nyt tässä:

1423086.jpg

Varsinainen tarkoitus oli ottaa kuvaan mukaan myös itse huivi, mutta se meinasi melkein unohtua. Alla oleva kuva on otettu yöllä kotiin tultuamme, vielä kun satuin hoksimaan että pitäähän sitä mekon kanssa olla huivikuvakin kuvassa!

1423088.jpg

Huivin ensimmäisen käyttökerran jälkeen voin positiiviseksi yllätyksekseni todeta, ettei kyseinen mohair-lanka kutittanut minua ollenkaan. Näköjään sellaiset mohair-langat, joissa itse mohairia on hyvin vähän, on sellaisia joista tekemiä neuleita/asusteita minä voin pitää. Ollessani pieni, äitini teki minulle muutaman mohairneuleen jotka olivat muuten aivan ihania, mutta pistelivät minua niin vietävästi. Sinnehän ne kaapin perukoille sitten raukat jäivät lojumaan, kun minä en niitä inhottavan pistelyn ja syyhyn vuoksi voinut pitää.

Nyt "pitää" lähteä harrastamaan vähän hikiliikuntaa ja sitten saunan lauteille. Mukavaa alkanutta huhtikuuta teille, toivottavasti tänään ei tullut pahoja aprillipiloja! :)