Sain eilen puhelun työväenopiston kädentaitojen johtavalta opettajalta. Hän kysyi, olisiko minulla viime syksyiseltä virkkauskurssilta valmistuneita töitä joita voisin tuoda ensi lauantaina järjestettävään kevätnäyttelyyn. Tuota, öh... Olenhan minä kyllä aloittanut kurssilla useamman työn, mutta moniko on valmistunut? Oman muistikuvani mukaan vain yksi pipo ja kaulahuivi. Tämän lisäksi olen kyllä saanut valmiiksi peräti erään toisenkin kaulahuivin sekä lapaset.

Kerroin puhelussa virkkaustöideni tilanteen ja sovimme, että vien näyttelyyn pipon. Viime lokakuussa raportoin jutussani Pipa miehelle tästä tekeleestä. (Olen muuten ristinyt pipon "Nalle luppakorvaksi".) Opettaja tuntui olevan hyvin ilahtunut, vaikka en tosiaan vie näyttelyyn kuin yhden vaivaisen pipon. Ilmeisesti näyttelytöistä on ollut hieman pulaa. Liekö sitten muihinkin on iskenyt samanlainen laiskuus kuin minuun, vai ajattelevatko muut omista käsitöistään että ne ovat niin vaatimattomia ettei niitä viitsi viedä näyttelyyn esille..? Täytyy toivoa, että kevätnäyttelystä tulee onnistunut. Jos minulla on lauantaina aikaa, saatan itsekin käydä katsomassa mitä kaikkea näyttelystä tänä vuonna löytyy. Kun olen käynyt parina aiempana vuonna, on näytteillä ollut todella upeita töitä.

Tällä viikolla on muuten liikuntaharrastukset olleet käsityöharrastusten "tiellä". Maanantaina, tiistaina ja tänään olen käynyt kuntosalilla enkä ole illalla kotiin päästyäni jaksanut koskea puikkoihin. Eilen pidin lepopäivän, mutta sitten olin muuten niin väsynyt ettei sen vuoksi tullut tehtyä oikein mitään ihmeellistä. Huomenna on onneksi perjantai ja viikonloppu edessä. Harmi, kun tulevan viikonlopun säät eivät näytä olevan yhtä hyviä kuin edellisen viikonlopun kelit. No, se on kuitenkin pääasia että on vapaata töistä! :)