Viime kerralla kun kerroin liittyneeni Lankahamstereihin, kerroin tiedossa olevista lankanyssyköistä jotka siis eivät vielä olleet saapuneet omaan talouteeni. Olin aivan unohtanut, että tiedossa oli vielä yksi lankojen saapumiserä, kaksi kerää Tango Fani -lankaa. Nämä sain postitse Novitalta siitä hyvästä, kun äitini liittyi Novita klubiin.

359163.jpg

Kyseinen lanka on kyllä ihan kivaa, mutta vähän tällä hetkellä arveluttaa se, että mitähän tuosta langasta tekisi kun se on vaaleanpunaista. Kyseinen väri ei ole oikein minun värini. No, pannaan mietintäosastolle.

Viime päivinä käsissäni on ollut yksi käsityö, joka löytyy tuolta keskeneräisten laatikostakin: neuletakki Wool-langasta. Aloitin tekemään sitä innoissani viime kevättalvella ja sain peräti tehtyä takakappaleen valmiiksi. Nyt joku aika sitten aloitin tekemään toista etukappaletta. Ihan mukava sitä oli kutoa kunnes huomasin että pitää purkaa monta senttiä. Höh... En erityisemmin ole hyvin ohuiden lankojen ystävä juuri sen vuoksi, että niitä on paljon hitaampi tehdä. Heti huomasi että tuo purkaminen on hieman latistanut uutta intoa, koska työ on saanut levätä muutaman päivän aivan rauhassa. Pitäisi varmaan taas yrittää ottaa itsestä napakka "niskaperseote" ja käydä työn kimppuun uudella innolla.

Onhan noita lankakeriä ihan mukava saada/ostaa lisää ja niitä on kiva hypistellä, mutta olisi sekin suotavaa että niistä valmistuisikin jotain. Mies tuossa jo minun Novita-tilaukseni yhteydessä hienovaraisesti kyseli, että eikös mulla ole pusseissa lankoja ja että mitä minä niistä olen meinannut tehdä. Pitää aina yrittää perustella ostoksensa ainakin sillä, että jos haluaa tietyn värisen neuleen tehdä, niin samaa väriä ei välttämättä ole enää seuraavan kauden värikartassa. :) Ja tämä on ihan totta: esim. viime kesänä ihastuin Tennessee-langan siniseen värisävyyn. Onneksi ostin sitä, koska tänä keväänä samaa värisävyä ei ole enää värikartassa. Että kyllä kannattaa olla kaukaa viisas. ;)