"Turhaan, aivan turhaan odottelin sun ilmestyvän käsivarsillein
  turhaan, aivan turhaan
mä sua haeskelin Anttilan hyllystä.

  Kuuran kukkasia piirtyneen mun lankapussiin näin,
  kuuran kukkia ne vain olla tais, ei haavekuvia lain."

787895.jpg

Eli näin siinä sitten kävi, kolme kerää uutta Kuura-lankaa hyppäsi käsivarsilleni kun kävin kurkkimassa uutuuslankoja paikallisessa Tokmannissa. Langat olivat siellä 40 senttiä edullisempia/kerä kuin Anttilassa, joten johan sitä oli pakko käydä säästämässä. :) Olin sen verran innoissani uusista langoista, että päätin heti aloittaa tekemään uusimmassa Novita-lehdessä ollutta liiviä (muistaakseni malli 27) jota olen lehden ilmestymisestä lähtien ihaillut.

Lisäksi matkaani lähti parit seiskaveikat.

787949.jpg

Anttilassa käydessäni pääsin hiplaamaan myös muita uutuuslankoja. Mambossa oli ihan kivoja värejä -ja yllättävän paljon värivalikoimaa- mutta jotenkin lanka tuntui yllättävän karkealta. Liekö lanka käytössä kutittaisi, mutta olin jotenkin luonut itselleni sellaisen mielikuvan että lanka olisi melko pehmeää.

Seiskaveikassa ja Nallessa oli mukavia värisävyjä. Silmääni miellytti etenkin tuo sammalen vihreä, jota seiskaveikasta ostinkin (katso kuva yllä). Nallen vastaava värisävy vaikutti hieman kirkkaammalta vihreältä, ei hullumpi sekään. Myös Teddyssä oli aika kiva vihreä, joka pisti silmään. Mikähän kumma vihreä kausi minulla on taas menossa? Viimeksi olen tunnustautunut vihreän ystäväksi lukioaikoina. Vanhojen tanssipukuni olikin ihana vihreä puku, jonka äitini minulle ompeli.

Eilen tein lanka-/puikko- ja virkkuukoukkuinventaarion. Vielä en ole (uskaltanut) tehdä yhteenvetoa tämän hetkisestä lankasaldostani, mutta puikoista ja koukuista tein Exceliin taulukon. Tätä taulukkoa voin sitten jatkossa hyödyntää, jotten osta useita kappaleita saman kokoisia puikkoja ja koukkuja.

Jos sinullakin on ollut ongelmana se, että olet ostanut useammat kappaleet saman kokoisia puikkoja/koukkuja tai sinulta löytyy monta saman paksuista ja pituista pyöröpuikkoa, voin suositella että teet vastaavan taulukon omista välineistäsi. Uskon, että se vähentää tuplien ilmestymistä varastoihisi.